onsdag 3 april 2013

Första gången

Att prova på nya saker är att göra någonting för första gången, precis som i Magnus Ugglas låt. Igår gjorde jag någonting jag aldrig gjort förut. Jag och Kristoffer var på hockey! Det var häftigt och väldigt kul! Arenan kändes jättestor och jättebrant! Vi satt längst upp på väldigt bra platser. Först fick jag nästan svindel, men det gick över. Fyra perioder har aldrig gått så fort. När man ser på tv får man  bara träsmak i rumpan och man blir less på att sitta där som en potatis. Det var helt annorlunda att gå på hockey live. Där blev t o m jag helt indraget i spelet och hejade och hade mig! Nej, det var riktigt kul! Kan nästan känna att det var min lilla födelsedagspresent av Kristoffer fastän vi bestämt att inte byta födelsedagspresenter. Vi önskar och samma sak och varför bara byta pengar? Så, hur ska jag då fira min födelsedag? Jo, med studier. Jag ska dock unna mig en långpromenad i det kanonfina vädret samt göra en älgstek till middag och besöka biblioteket ikväll bara för att låna vanliga böcker och en ljudbok att ha i bilen då vi far till fjällen. Vi har nu haft kanonväder i över en vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plats för en rad eller två