söndag 21 april 2013

Alfaalfa


Nu till groddförsöket. Jag har aldrig groddat alfaalfafrön förut. De är ju så gudomligt goda i sallad och på smörgåsen med keso. Detta är första försöket. När de blivit relativt stora ska man se till att de får lite ljus så att de blir gröna och fina! Mina fick ligga under fläkten och lysröret då vi haft så gräsligt dåligt väder och brist på sol. Har redan påbörjat en till omgång. Dessutom verkar ärtskotten komma. Sådde gula ärtor, sådana där torkade man köper i affären i en låg kruka i blomjord. Satte dem mycket tätare än vad man bör göra om man ska så ärtor, men vi ska ju bara ha skotten och det är dessutom ganska fina i fönstret! Dock har jag inte engagerat mig nog för att fota dem. De är dock fina och jag hoppas på att de smakar lika gott!


Efter ett dygn
Efter två och ett halvt dygn




På mackan fyra och en halv dag efter att jag började! MUMS säger jag bara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plats för en rad eller två