måndag 28 januari 2013

Drömmen om landet

Hör och häpna! Jag såg på tv ikväll. Rättare sagt låg jag och virkade och hade på tv i bakgrunden. SVT 1 visade ett program om "Drömmen om landet". Stadsbor som får prova på landet. Helt fantastiskt. Det där skulle jag vilja göra. Inte för att vi bor i en storstad precis, men vi bor inte på landet heller. I programmet ska de få komma bort från vardagens stress. Det var hemskt när en utan deltagarna fick berätta vad de var rädda för inför sommaren. Hon var rädd för att spendera så mycket tid tillsammans med varandra. De var inte vana att vara med varandra så mycket i familjen, vilket jag tycker låter sorgligt. Nej, lägg mer tid på familj och vänner än på tv, dator, mobiler och annat (säger hon som bloggar..).

Snart är min virkade prinsessa klar. Ja, jag vet, jag gillar dock sådant. Hon ska få en blond syster i framtiden också. Började lyssna på Stäppens Krigare av Conn Iggulden, efter tvprogrammet samtidigt som jag virkade. Jag kan säga dig att pillrigt virkande, räkning av varv, färgbyten, ljudbok med massa konstiga namn och historisk prägel var inte det lättaste. 

Avnjuter nu en banan- och chokladsmoothie i väntan på att min andra hälft ska komma hem. Det är barnsligt gott, så jag gjorde en till honom också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plats för en rad eller två